24 de gen. 2006

Escalada solitària

Sembla que l'any passat em vaig portar bé, perquè els reis em van portar un company d'escalada silenciós i fiable (silent partner). Més que un company sembla una companya perquè és força complexe d'entendre, però finalment aquest dissabte vam aconseguir una complicitat prou gran com per sortir a fer la primera escalada.

Conscient que la primera vegada sempre és important, em vaig mentalitzar a consciència. Els nervis, pero, em van trair i em vaig oblidar el casc a casa. Fer l'estrena sense la protecció necessària no m'acabava de convèncer, però quan les ganes són grans la resta ja no importa.

I la qüestió és que la cosa va anar molt bé, molt millor del que pensava.

L'indret triat fou la placa Messner del Triangle, relativament prop de casa. Una via agradable, vertical i ben assegurada, on vaig fer com si estés a paret, pujant de primer i després de segon com si volgués continuar pujant.

Tot i un petit embolic de corda, ben aviat vaig agafar-li el punt, i la sensació de pujar còmode, controlant i amb seguretat, es va anar imposant a mesura que pujava. Trobo que és un bon sistema per poder escalar més, tot i que mai substituirà un company de debò. Això si, escales els llargs dues vegades, de primer i de segon, i escales el doble !

Repetiré.