27 de gen. 2007

De Borredà a Berga

Tot i que només fa quatre setmanes que ja hi vaig pujar, el cim del Salga Aguda (foto de dalt) sempre vé de gust. Sobretot en dies d'hivern amb bona visibilitat, com ara avui.

Aquella dia ja em vaig fixar en l'aresta est, semblava molt maca i va ser arribar a casa i buscar informació. No ho sabia, però un entretingut camí hi puja per tota l'aresta des del coll de la Creu de Salga, accessible fàcilment de Borredà.

Els dissabtes hi ha cotxe de línia de Berga a Borredà, així que he aprofitat perquè m'hi deixés, pujar al Salga Aguda, i acabar d'arribar fins a Berga. L'hora de sortida és una mica intempestiva en aquesta època (7.15' del matí), però això m'ha permès de sortir ben aviat de Borredà.

He enganxat un dels dies més freds de l'hivern i, quan sortia de Borredà el termòmetre marcava -5ºC. El pitjor de tot és que vaig pensar de fer l'itinerari ben ràpid, corrent sempre que pogués, i anava vestit una mica massa prim,...

Borredà estava tot glaçat (foto de sobre), però el camí després de travessar el riu ben aviat s'enfila i m'he escalfat ràpidament. El camí de la carena és molt poc fressat, però anant amb compte se segueix molt bé. Un camí ben interessant i amb algun moment una mica aeri, que et deixa a dalt el cim directament (foto de sota). La descripció d'aquesta part de l'itinerari la trobarem al llibre sobre itineraris per l'Alt Berguedà que ja hem comentat altres vegades.

A la foto de baix s'aprecia molt bé la carena oriental del Salga Aguda amb Borredà al fons. Després tot ha estat seguir la mateixa ruta de primers de mes cap a Pedret i Berga.

Si algú té interès en l'itinerari i es vol baixar el mapa de sota juntament amb el track per GPS, tan sols ha de clicar aquí i seguir les instruccions per a la descàrrega.

I a nivell purament orientatiu, el recorregut és d'uns 22 kms i es fa un desnivell d'uns 1.000 m positius. Fent-lo gairebé sempre corrent, he trigat menys d'una hora i mitja fins el cim, una hora més fins a Pedret i 20 minuts per pujar a Berga. Això representa entre 5 i 6 hores caminant normalment, crec.