21 d’oct. 2008

Sant Llorenç del Munt i Serra de l'Obac, una volta per les carenes

Aquesta setmana és la darrera d'horari d'estiu, així que volia aprofitar per fer almenys una sortida una mica més llarga de les que podré fer a partir de la setmana vinent. I l'altre dia, un comentari d'en jclaramunt em va fer pensar que feia dies que no anava per Sant Llorenç.

Navegant pel wikiloc vaig trobar aquest recorregut tan atractiu. I ahir a la tarda me n'hi vaig anar.Vaig deixar al cotxe al petit aparcament que hi ha a la carretera de Matadepera a Talamanca, sota la casa de la Barata. Una pista puja fins a can Pèlags, allà es converteix en un bon camí que va a trobar la carena de Sant Llorenç a l'alçada del Pi Tort.

Una vegada a dalt, el recorregut es torna molt més còmode i el camí està molt ben senyalitzat. Primer vaig anar en direcció sud fins dalt de la Mola (a sobre) per tornar enrere cap al nord, i fer corrent tota la carena fins el cim del Montcau (a sota).

Tot i la calor que feia, el recorregut és ben bonic i emboscat, tret del tram del Montcau. Després, una curta baixada et deixa a la carretera, al coll d'Estenalles.

Tot i els dubtes sobre la llargada de la volta, em sentia en forma i em vaig animar a continuar cap a l'Obac. Seguint el GR 5 vaig pujar dalt la carena. Llavors la pista es converteix en un magnífic camí ondulat, que va pujant o voltant tot de cimets de la carena principal. Abans de voltar el Castellsapera, vaig pujar el turó de les Tres Creus, amb una vista molt bona del Paller de tot l'Any i tota la serra de l'Obac.

Sempre amb Montserrat al fons (a sota).

Després, el camí travessa el bosc fins al collet Estret i baixa directament cap a la Barata.

Un recorregut que he trobat genial, i des d'aquí us recomano molt. Permet de recórrer el conjunt de carenes que envolten la vall de la riera de les Arenes, sempre dins del parc natural. Són en total uns 24 kms amb un desnivell positiu d'una mica més de 1.100 metres, que em van comportar 2h 15' de temps efectiu.

A sota us deixo el recorregut i els temps parcials de pas van ser: 28' pel Pi Tort, 44' al cim de la Mola, 1h 18' al cim del Montcau, i 1h 52' al turó de les Tres Creus.

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Diumenge estava jo per l'Obac corrents amb els companys, Geniaaaal. El teu post de la sortida des de Rellinars, fa temps, em va fer fixar-me amb aquesta fantàstica serra bem aprop de casa.

Gatsaule ha dit...

Si, realment és una zona molt bona per córrer per muntanya ! Llàstima dels revolts de les carreteres, vaig arribar a casa mig marejat...

Joan Baraldes ha dit...

Hola joan,

veig que no pares de caminar, espero que ben aviat puguis tornar a escalar i et pugui acompanyar a fer una via a la paret del To.
Per cert, he creat el meu bloc, encara que no ho domino gaire i l'he d'anar millorant
l'adreça és :
http://sisbemessanapren.blogspot.com

fins aviat

Joan

Gatsaule ha dit...

Benvingut al món dels blogs, Joan, ja ens hi anirem trobant que per les parets encara em falta una mica....

jaumeplanellpiqueras ha dit...

Hola Joan, així que visitant les terres del Vallès, aquest itinerari que vas fer és molt ferm, al ser carener et dóna molt bona perspectiva de tota la serra, et va faltar enfilar-te al Castellsapera, hi ha una canal que et permet pujar per una banda i baixar-ne per l'altre...però deu n'hi dó de la caminada, ja està bé!! Aquí els bolets no et van distreu-re massa oi? i es que ha plogut molt poc per aquets topants...
Vinga ànims que en res et veig enfilat!

Gatsaule ha dit...

Jaume, gràcies per la informació del Castellsapera, el proper dia hi pujo segur !

Però de moment, a part de córrer molt, poca cosa més puc fer....