29 de gen. 2009

Port del Compte, pel torrent de Carbassers

Avui no havia de fer massa bon temps, però com que darrerament la caguen bastant, els del temps i, a més havia de passar per coll de Port a primera hora de la tarda, he agafat els esquís per si de cas els planetes s'alineaven...

I la cosa ha anat bé, el dia ha estat magnífic, i he passat pel coll a una hora que em donava temps de fer una pujada ràpida al pedró dels Quatre Batlles.

Algun dia havia llegit que s'hi podia pujar pel torrent de Carbassers (a sobre), no recordo on, i em va picar la curiositat perquè sempre havia vist que tothom hi pujava des de les pistes d'esquí nòrdic o des de les d'esquí alpí. I ha resultat ser una molt bona alternativa, amb un desnivell de 800 m i estalviant-te els 2 € que et fan pagar els de les pistes de Tuixent, pel morro.

El torrent estava realment en unes condicions molt bones, neu tova gairebé sempre, damunt d'una capa més sòlida que fa que no toquis les pedres.

La pujada ha estat deliciosa, un pendent no massa fort, cap traça humana i un entorn ben bonic. Te passos estrets que a la baixada són una mica forçats, però en general està molt bé. I la baixada ha estat molt divertida!

A la sortida del torrent et trobes de cara amb les pistes, llavors només cal girar a la dreta a buscar la carena que puja a la Tossa Pelada.

Dalt, tenim una vista molt interessant del Pedraforca (a sobre), el Cadí, i els cims de l'Alt Urgell que surten al darrera. Llavors ja només queda un darrer tram molt planer que arriba fins al mateix cim (a sota).

Dalt, la neu estava molt gelada. Les pells no servien per gairebé res sense ganivetes, i a la baixada costava de dominar els esquís. Imagino que les darreres pluges hi deuen tenir alguna cosa a veure.

Dalt el cim, m'ha agradat de veure el Turbón al fons (a sobre), ara ja me'l miro com un vell amic amb qui vam compartir un gran dia!

Ja sabem que al Port del Compte no hi podem anar a buscar grans descensos, així que en aquesta ruta tampoc hi són, excepte el primer tram fins el torrent. Tot i que avui el gel de la carena m'ha fet patir una mica...

A sota teniu els recorregut, per si voleu jugar a pujar i baixar torrents,i al wikiloc el track.

10 comentaris:

Xiruquero-kumbaià ha dit...

Molt maca la sortida. Pel que dius sembla apta per a veterans també, sobretot quan no hi hagi neu. Com que per aquest cantó no hi he pujat, queda anotada.

Gatsaule ha dit...

Segur que la ruta t'agradaria, recorre un dels pocs racons d'aquest massís que no està gaire tocat per pistes d'esquí i similars. Em sembla que a l'estiu també hi ha una mica de camí...

Xavi ha dit...

No la coneixia aquesta pujada. En aquest bloc sempre s'aprenen coses noves!

Gatsaule ha dit...

Xavi, aquest és un dels millors elogis que m'han fet mai!

A veure si ens veiem algun dia, si en fas alguna algun cap de setmana, no deixis d'avisar, que intentaria apuntar-m'hi!

Becki ha dit...

Que bo, Joan! Aquell mateix dia jo estava esquiant a Port del Compte... :) bentrobat, amic! petonssss!!!!

Gatsaule ha dit...

Els dijous no treballes?

Devies passar-ho bé esquiant, feia un dia genial i amb poc vent! No com avui....

Becki ha dit...

Ep! Doncs ara no treballo cap dia... ;) ja t'explicaré...

I si, va fer un dia esplèndid... bona temperatura, sol, gens de fred... brutal! Llàstima que la neu escassejava una mica en depèn de quines zones...

Gràcies per passejar-te pel meu blog ;)

Gatsaule ha dit...

Estàs de vacances? Espero que no siguin massa forçades i les puguis gaudir!

El teu blog és ben interessant, em va agradar molt!

edunz ha dit...

Hola Joan,
bona ruta en anys com aquest, amb molta neu. Per ser esquiable cal que hagi nevat força. A l'estiu, 2/3 de la rassa és recorreguda per una pista que llavors trenca cap a l'obaga, i podries enllaçar fins al prat de Botons, on el pàrquing de l'Estivella. Si no vaig errat, el GR que surt del Coll de Port i arriba fins a Pinós (al sud de la comarca) hi passa.
Només el darrer tram abans d'arribar als remuntadors de les pistes és un corriol però sense cap complicació a l'estiu, només un petit ressalt.
bona traça!

Gatsaule ha dit...

Gràcies per la info, Edunz! La veritat és que m'ho vaig passar molt bé, sobretot a la baixada pel torrent, que a estones és un tub bastant obligat i divertit!