5 de gen. 2009

Si puges al Finestrelles, quan fumeja neu i vent...

Ahir, amb la Lu, ja quan vam sortir de Núria per pujar al Finestrelles el vent apretava de valent. Cada vegada que em mirava el cim (a sobre) veia la neu arrossegada pel fort vent i, sense voler, em vaig recordar d'aquest llibre que explica una història de vent i neu, però en una muntanya lleugerament més alta.

Ahir teníem ganes d'esquí, d'esquí i de muntanya, per això no en vam tenir prou amb el Finestrelles tot i el mal temps que feia. El cel estava ben serè i un aire molt fi ho impregnava tot i ens feia anar ben tapats.

Després de fer cim i amb el temps just de fer alguna foto, vam tirar avall per la coma. Tota la pala per obrir (a sobre), tota per nosaltres amb una neu molt bona si l'anaves buscant.

Parlem un moment i ens posem ràpidament d'acord, intentarem arribar fins al Puigmal tot i la distància i el desnivell que ens en separa.

Just començar a flanquejar cap a la coma de l'Infern, ens rep un temporal que honora el seu nom. En aquest video es pot apreciar una millor que a les fotos:



La pujada es fa llarga, llarga i freda amenitzada pel fort vent, però acabem arribant al pluviòmetre on se'ns amaga el sol darrera del Puigmal (a sobre).

Una estona més tard, trepitgem el cim (a sota) i ens preparem pel que serà una baixada genial. A estones, el vent és tan intens que ens atura completament tot i llençar-nos cara avall, tan sols cal que obrim els braços per parar completament.

Després d'alguna remada i d'un ensurt en un torrent glaçat, però no del tot, arribem a agafar el cremallera just abans de que ens tanquin les portes. Freds i feliços, ens escalfem dins del vagó mentre mengem alguna cosa, ens n'havíem oblidat totalment!

El recorregut és llarg i el desnivell de prop de 1.600 m, però si algú hi té interès, teniu el mapa i el track del recorregut.

20 comentaris:

PGB ha dit...

Sembla un recorregut senzill i apte per PGB's, no? hehehe

Deu n'hi do el vent!!!

Xiruquero-kumbaià ha dit...

De neu pols a placa de glaç: en un dels torrents de baixada del Puigmal vaig "volar" amb els esquís com un ocell mullat. Encara no entenc com no em vaig trencar res (ai, joventut!).
Noi quines fotos. El videu és preciós, gairebé transporta a lloc. Felicitats

Gatsaule ha dit...

PGB, segur que t'agradaria el recorregut, és senzill i agradable, però més llarg que el Roc Melé!

Gràcies, Xiruquero, el temporal era dur però preciós! I tens raó, tots hem estat joves alguna vegada...

Piter ha dit...

Eps.. quan puguis acaba la dels 3 colls.. q es increiblement bona !

Apa.. a veure si avui ens deixa algun centimetre de mes !!

Gatsaule ha dit...

De moment, a Berga està nevant a tota pastilla....

Jaumegrimp ha dit...

Hola Joan, no et vaig dir res del Taga ja que no sabia quan hi podria anar, finalment el diumenge hi varem pujar amb la Núria: un dia magnífic sol espatarrant i neu molt bona a dalt, va valdre la pena! per cert ni gota d'aire!!! com que me filla encara no té esquís de muntanya li vaig pujar els de pista i ella es va pujar les botes...no és ben be el mateix però va disfrutar l'excursió.
Felicitats per l'activitat, una bona trescada, ja us hagués acompanyat.
Bon any i bona neu, dius que avui neva per Berga?

Raquel ha dit...

Quin temporal... i quin vídeo!!! M'han entrat ganes d'esquiar a mi i tot!
Felicitats a tots dos!

Selene ha dit...

No cal que ens diguis que neva a Berga, al TN no han parat de repetir-ho!!

Ostres, la novel·leta que dius acaba amb l'aparició del Ieti. Que també l'heu trobat, vosaltres?!

Mingo ha dit...

Així va ser tu que no vas tancar la porta, mira que fotia un ventet dilluns a Montserrat.
Bon any i a veure que passa amb la roca.

Gatsaule ha dit...

Jaume, aquesta variant de l'esquí de muntanya no la coneixia! Espero que no et llegeixin la meva canalla que desprès em poden demanar el mateix...

Ara està nevant a sac a Berga, més que al migdia, i comença a haver-hi problemes reals de trànsit!

Ei, Raquel, a veure si és veritat i t'animes algun dia, encara que no faci tan vent....

Gràcies, Robaestesa, tu ja saps de què va això!

Selene, no m'estranya que sempre vegin al Ieti enmig de temporals de neu, nosaltres mateixos ho semblàvem!

Mingo, els déus són generosos i saben que encara no puc escalar massa bé, i per això m'envien el manà blanc. Així que ja saps què toca: treure la pols dels esquís!

Anònim ha dit...

deu n'hi do quina ventada, per fer això cal tenir afició!
felicitats a tots dos, esteu en bona forma!!
Clara

Anònim ha dit...

Si que feia vent, un dels nostres va sortir "volant" a dalt del cim.Quina bixada del Finestrelles més bona, ara entenc les vostres traces de remontada, je, je!!!
Salut

Gatsaule ha dit...

Deus ser un dels 3 que pujaven darrera nostre, suposo. Realment el vent era fort, però el dia magnífic. Celebro que també el gaudíssiu a fons!

I amb la neu nova, em sembla que tindrem un gran hivern, tant per a l'esquí de muntanya, com per a l'alpinisme!

salva ha dit...

Potser la zona de Nuria-Vallter no te montanyes molt altes però quan fa vent i normalment en fa...jo he passat molt de fred per allà i alguna vegada m'he tingut que possar de genolls en alguna aresta per que el vent no em tombès.

Fins ara

Llorenç ha dit...

Ostras!!! Si vols animar-nos a venir a esquiar amb aquests videos vas per mal camí!! je je je!! quina rasca!
Si que feia solet, però quines ventades!

Bon any!

Gatsaule ha dit...

Salva, tu també fas esquí de muntanya? Pensava que només feies de friky pur...., vies de 7a en amunt, blocs i coses aixi!

Si vols quedar algun dia, ja ho veus, aquest hivern toca neu!

Bon any, Llorenç! Però pensa que tal i com va l'hivern, vulguis o no t'hauràs de passar a la neu!

salva ha dit...

Que va Joan, esqui ja m'agradaría fer però no en se.

Sempre m'ha tirat més la montanya, pateos, vivacs, corredors, alguna cresteta...el que passa es que amb els nens petits es més fàcil anar a fer bloc i de l'altre banda la corda no et roba tot el dia o un cap de setmana que necesites per anar cap a Hosca...i apart, perque negar-ho...es més còmode i no passes tant de fred.

Fins ara

salva ha dit...

Per cert...a mi el llibre em va agradar força. Crec que va ser el primer llibre de literatura de montanya que vaig llegir.

Gatsaule ha dit...

Bé, Salva, en tot cas ja saps que si més endavant et va bé, estic a la teva disposició!

I el llibre a mi també em va agradar, tot i que el vaig agafar de massa gran, segurament.

Selene ha dit...

Massa gran? Curiós, a mi em va semblar que els meus alumnes, que el van llegir amb 15 anyets, eren un pèl massa jovenets per apreciar una novel·la com aquesta. A mi també em va agradar, però suposo que la vostra mala influència hi devia tenir molt a veure...