2 de jul. 2015

Grand Galibier i Roc Termier

L'any 2012 van ser els Alps Marítims, l'any passat la vora NW del massís dels Ecrins i, enguany, l'escapada solitària l'he fet a l'entorn de Briançon. Una setmana muntanyenca amb molt bon temps i unes condicions ideals per no parar de sortir.

M'instal·lo a Chantemerle, en un excel·lent apartament situat en un complex amb sauna i piscina, i realment barat en aquesta època.

El primer objectiu el tinc clar: el Grand Galibier. M'ha de servir per veure com està la muntanya de neu i per fer un bon desnivell. Així que deixo el cotxe al pont de l'Alp, a la carretera del coll de Lautaret, i tiro cap amunt.

Passo per l'alpe de Lauzet i agafo la forta pujada fins al Gran llac, situat just sota l'aiguillette de Lauzet. 
El camí volta el llac i s'enfila fins un coll (2.600 m) on comença la neu, que està prou dura però no tant com per caldre grampons. Així que em poso els paraneus i continuo cap amunt, on arribo a un segon coll (2.900 m), seguint un rastre antic damunt la neu. Des d'aquí ja veig el cim del Gran Galibier al fons (a sota).
Però a l'altre costat de la collada i no massa lluny, s'alça el Roc Termier, amb un aspecte impressionant. No he mirat per on s'hi puja, però sembla força evident, així que m'hi encamino sense gaires dubtes, tot i alguns núvols, la previsió pel dia és de "gran beau".

El camí resulta prou còmode excepte una petita xemeneia on cal grimpar uns metres. I a mitja pujada, em trobo un mascle d'ibex, la cabra salvatge dels Alps, coneguda com a bouquetin pels francesos o stambecco pels italians.
Al cim, el massís dels Ecrins està just a l'oest, a l'altra costat del riu Guisane, i la Barra dels Ecrins s'alça espectacular.

Torno enrere fins el collet i continuo seguint les fites en direcció al Grand Galibier. Mentre a l'oest el cel és ben clar, aquí les boires encara van arrossegant-se per la cresta...
Però estic de sort, i just arribat al cim els núvols es trenquen i, mentre menjo alguna cosa, gaudeixo de l'espectacle de la Meije i dels records que em porta de la travessa de l'any passat!!
Després ja només cal desfer el camí amb calma per retornar al pont de l'Alp, amb l'alegria d'haver començat bé la setmana!!

Una ascensió que podeu veure al mapa de sota i al

2 comentaris:

Jaumegrimp ha dit...

Ep Joan! així que per Briançon punyetero, i solet!!! tú sí que en saps hehehe
doncs mira del'1 al 15 d'agost estaré a la Vall de la Clarée acampat i dels molts objectius que tinc un és aquest que acabes de piular, ja parlarem!

Gatsaule ha dit...

La vall de la Clarée és una meravella, ja ho veuràs, a mi em va enamorar!! Tinc alguna guia d'escalada de la zona, vies llargues i d'esportiva, així que si ens veiem abans, t'ho puc passar!!